Dobrodošli na Skrivnem Blogcastu: BRAND, KI PRODAJA

Vse članke želim gledati v 🎥 VIDEO obliki: 

Vse članke želim poslušati v 🎙️ AVDIO obliki:

Vse članke želim brati, poslušati in gledati:

Kdaj je smiselna prenova vašega branda?

Ali odlašate s prenovo vaše podobe, spletne strani, fotografij, logotipa ... ali česarkoli vizualnega, kar je povezano z vašim brandom in poslom?

Vam je nerodno dati iz rok zastarelo vizitko? Ali pa vsakemu na dolgo in široko razlagate kako se ravno ta hip prenavlja vaša spletna stran – v resnici pa sploh še niste začeli aktivno delati na tem?

Čisto možno je, da odlašate s prenovo preprosto zato, ker še zdaj nimate jasnosti.

Prenova vam je odveč, ker ne veste česa se lotiti najprej in kako, predvsem pa - ZAKAJ?!

Da vam pomagam, vam takoj povem, da je treba zelo jasno ločiti dve različni stvari.

Vaš brand lahko osvežite.

Ali pa ga prenovite.

In to ni isto. In v tem članku vam razložim, kakšna je razlika, zakaj je to pomembno da veste in kdaj se lotiti česa in kako.

Vodič do pravilne odločitve

Marsikdo še vedno misli, da je brand logotip. Pozor! Brand je čustvo, vaš ugled in vse tisto, kar drugi govorijo za vašim hrbtom. Je pa res, da brand zajema veliko področij, od od vizije, celostne podobe, logotipa, vrednot, barv, idealne stranke, spletne strani, konkurence, pozicioniranja in še in še. Več o profitabilnem brandu izveste v metodi 6 Spiralnih Ključev™. Samo povem : )

Mi pa bomo razčistili, kdaj se vam splača investirati v osvežitev ali prenovo branda; ne glede ali tovrstne spremembe potrebujete ali pa si jih preprosto zaželite.

Predstavljajte si, da za brand vzamete prispodobo hiše.

Kaj prenoviti v hiši? Do katerih temeljev jo porušiti? Boste samo prepleskali stene ali zbili vse stene v kopalnici? Boste zamenjali žarnice ali vgradili novo električno napeljavo skozi vse stene? Boste imeli kamin ali talno ogrevanje v vseh prostorih? Dobro pa veste, da vse, česar se boste lotili, bo vplivalo tudi na ostale prostore v hiši ...

Kar pomeni, da morate vedeti kaj počete v svojem brandu in zakaj to počnete ...

In kdaj brand osvežiti in kdaj ga prenoviti, je ena izmed teh.

Kakšna je torej razlika med:

  • osvežiti  / posodobiti / narediti facelifting in
  • prenoviti / preoblikovati / rebrandirati / narediti makeover.

Več različnih besed je za isti pomen. Važno je, da razumete kaj je kaj.

Osvežitev Branda

Osvežitev je, ko na pomlad odprete okna in v hišo spustite svež veter, zaplapolajo ravnokar oprane zavese z vonjem turške vrtnice. Prepleskali ste stene, kupili nove luči, ki dajejo diskretno svetlobo, in zdaj lahko samo še uživate na novem kavču obesite moderne slike na stene in operete nove zavese, ki dišijo po vrtnicah.  

Kdaj osvežiti

Osvežitev je idealna izbira, ko je vaša brand strategija še vedno usklajena z vašo idealno stranjo, vami samimi, vašimi vrednotami, vašo ponudbo in celotnim tržiščem - le izgled je nekoliko zaprašen, je pomankljiv ali ni konsistentce.

To bi v vašem brandu pomenilo, da prilagodite ali delno osvežite določene grafične elemente kot so fonti, barve, slikovne podobe ali ikone ... vtis bo sodobnejši, svež, a še vedno bo odražal vaš brand. Govorimo o usklajenosti prvega in petega ključa: prižig in strateško oblikovanje. Morda osvežimo tudi četrti ključ – brand jezik.

To pa ne pomeni, da spremenite čisto vse. Barve, na primer,  so lahko še vendo primerne, samo logotip se je izkazal kot nepraktičen ...

Osvežitve branda se lotite v primerih ...

Ko ste zaprašeni.  Čeprav ste konsistentni in koherentni v grafičnih elementih ter ste že klasično predvidiljivi, pa vam manjka svežine. Vse na svetu se razvija in spreminja - takšen je naravni proces. In če ugotovite, da je vaš brand zastarel, potem dodajte injekcijo sodobnosti, ne da bi izgubil svojo brand prepoznavnost. A pozor! Ne govorim o trendih, temveč o sodobnosti, kot je zamenjava z ustreznejšo tipografijo, ki vam da pridih sodobnosti, a  še vedno odraža bistvo in lastnosti vašega branda.

Človeški možgani sprocesirajo slike 60.000 krat hitreje kot besede!

Ko se pojavi konkurenca. Ko pride na tržišče nekdo, ki je kot svež veter in ob njem izgledate kot iz ’90-tih let'. Takrat se je treba vprašati, kje delate napako? Ali je ok, da še naprej vztrajate na tej poti ali pa je potrebna svežina?

Ko vas nihče ne opazi. Ste kot vanilijev sladoled, siva miška in po ničemer ne izstopate, zato si vas ne zapomnijo in ne opazijo. Človeški možgani sprocesirajo slike (vse kar je vidnega) 60.000 krat hitreje kot besede. In če si vas ne zapomnijo vizualno, potem delate veliko napako in rabite novo podobo!

Ko ni skladnosti.  Naredili ste analizo vaših obstoječih materialov in ugotovili, da ni sinergije, niti harmoničnosti, kar pomeni, da ustvarjate zmedo na trgu. Zmeda se začne že pri uporabi navodil vašega priročnika celostne grafične podobe. Če trem različnim izvajalcem (npr. spletnemu programerju, oblikovalcu in asistentu)  dodelite isto nalogo na podlagi smernic iz priročnika, dobite pa povsem različne rezultate in čustveni nagovor, potem veste, da je čas z osvežitev. Narediti je teba nove, bolj jasne smernice, z bolj konkretnimi primeri. Čas je, da priročnih celosten podobe zamenja brand priročnik.

Ko imate novo ponudbo. Če uvajate novo storitev ali izdelke znotraj nabora vaših ostalih ponudb, je potrebno ustvariti podobo nove ponudbe, ki mora izstopati - a še vedno biti skladna z vašim brandom. Pri tem imam v mislih na primer embalažo/etiketo vašega novega izdelka ali pa logotip oz. prepoznavno sliko vaše nove storitve, kot je nov tečaj.

Posebne obletnice. Ko imate 20-letnico delovanja, pa bi radi obeležili to leto na poseben način, brand pa še vedno ostaja enak. Potrebovali boste dodaten grafičen element k vašem logotipu, posebno sporočilo ali pa drugačne, prav za ta dogodek ustvarjene slikovne podobe ....

Co-branding. Ste se odločili, da boste šli v co-branding za neko krajše, marketinško obdobje, in si želita s poslovnim partnerjem nastopiti skupaj? Potem je to priložnost, ko potrebujete izkušenega brand stratega in oblikovalca, ki vam bo pripravil osveženo, skupno podobo obeh podjetij/brandov, ne da bi porušil vrednote, ki jih izražata oba samostojna branda.

🎥 ••• Oglejte si VIDEO

Kako osvežiti

Vaša bit, vaša brand strategija, vaših vseh ostalih pet ključev ostaja ista, zato se posodablja samo vizualni del - gre za neke vrste 'facelifting', kjer spreminjamo samo grafične elemente in po potrebi brand jezik. Lahko spremenimo večino grafilnih elementov ali samo enega - odvisno od tega, kaj smo ugotovili pri pregledu.

Osvežimo lahko:

Tipografijo. Če vidite, da potrebujete spremembo pri vrsti in tipu pisave (font), potem posodobite pisave in izberete prave kombinacije pisav, da bodo še vedno bile on brand, le da bodo sodobne.

Barve. 'Facelifting' se dostikrat dotakne barvne palete. Izbira prave brand barvne palete je precej zahteven proces, saj je barva ena izmed napomembnejših grafičnih elementov in se mora ujemati s celotnimi brand elementi. Barve morajo biti dovolj kontrastne, hkrati se med seboj ujemati in izražati iste brand lastnosti, zraven pa še nagovarjati pravo, vašo idealno stranko.

Slikovne podobe. Izbirate lahko med fotografijami, ilustracijami, ikonami, 3D renderji ... tukaj so ideje res neomejene, ampka vaš nov izbor mora biti spet konsistenten, v skladu z vašim brandom. In ker je slika tako zelo močan medij, je toliko bolj pomembno, da ste pazljivi in on brand z vašimi vrednotami in vsemi brand elementi. Gre za to, da mora vizualni jezik ves čas komuniciratii sporočilo vašega branda.

Logotip. Ni nujno, da logotip popolnoma spremenite. Lahko ga samo rahlo osvežite, tako, da mu poenostavite linije, ali dodate različne variacije, da bo bolj uporaben, ko ga morate aplicirati v nek ozek ležeč prostor (kot na spletni pasici v meniju), ga posodobite v ikono (favicon za spletno stran) ali iz njega naredite sodoben e-žig. Lahko mu spremenite določene oblike, barvo ali celo tipografijo. Gre za premišljene, enostavne posege, ki vam bodo dale svež videz.

Ton komunikacije. In nenazadnje, a zelo, zelo pomembno ... vaš ton komunikacije. Če se do sedaj še niste ukvarjali z vašim brand jezikom, je zdaj skrajni čas, za postavite celotno vaše izrazoslovje na isti skupni imelnovalec. In sicer na tak način, da bo izražal lastnosti vašega branda – in seveda v pravem tonu in jeziku nagovarjal vašo idealno stranko.

Prenovitev Branda

Če smo prej barvali stene in namestili nove žarnice, je prenova branda razbijanje zidov, postavljanje novih ali renoviranje strehe. Je popolna preobrazba ali makeover. Je radikalna sprememba, ki se dogaja od znotraj navzven.

Tako, kot rabite najprej arhitekta in šele potem zidarja (in ne obratno!) - kot brand strateg vzamem pod drobnogled vašo misijo, skupaj seciramo čustva vašega branda, osebnost, dušo branda, redefiniramo idealne stranke in še mnogo več. V bistu govorimo o vseh šestih ključih. Pregledati moramo vse in jih med seboj uskladiti.

Pri prenovitvi branda gre za transformativno spremembo od znotraj navzven.

Začne se pri prvem ključu in nadaljuje z vsemi ostali. Gre za transformativno spremembo. Seveda je tu vključena tudi prenova grafične podobe, a je ustvarjena tako, da odraža premik, skok, ki ste ga naredili z novim pozicioniranjem, novim produktom ali novo misijo, ciljem ... ali novo stranko, ki je zdaj, npr. bolj luksuzna. Grafična podoba je drzen znak, da se je zgodila rast in prilagoditev na spremenjene okoliščine.

Kdaj prenoviti

Prenova je za vas, ko ...

Štartate z novimi biznisom. Na začetku je še toliko bolj pomembno, da ustvarite prave brand temelje, ki bodo dovolj fleksibilni, da se bodo sčasoma, ko bo vaš brand zaživel, dopolnjevali in ustrezali vašemu poslovanju. Fleksibilni temelji so pomembni, sploh na začetku, saj delamo brand strateijo na podlagi naše ideje in želje, ki jo imamo samo v naši glavi. Ko pa konkretno spoznamo našo stranko, ki je match made in heaven pa je treba določen del brand strategije (kot so ponudba in stranka) prilagoditi.

Spremenite identiteto. Če se je vaš DNA, vaša identiteta kdo ste in kako se doživljate, spremeni, če se spremenijo vaše vrednote ali misija, je čas za ponovno ocenitev in za repozicioniranje. Pri osebnem brandu to lahko izgleda tako, da ste postali babica ali dedek (ali pa mama) in vam je to povsem zasukalo vašo identiteto, spremenilo prioritete in tudi morda vrednote. Pri poslovnem brandu pa se lahko zgodi (kot primer), ko se odločite, da boste svoje mesto prepustili drugemu, mlajšemu direktorju, ki ima drugačen, sodobnejši pogled na posel.

Se spremeni vaša idealna stranka. Zamenjati želite obstoječo stranko z drugim tipom idealne stranke glede na stroko ali prihodke. Morda tudi zato, ker vaša storitev ali izdelek ne služi več isti generaciji (generacija X ali Z), ali so se morda spremenile navade stranke zaradi zunanjih okoliščin (covid).

Se konkurenca okrepi. Če imate dober in močan brand, potem konkurence ni. Ko pa se zgodijo določne svetovne spremembe/novosti in se vsi prilagodijo, gredo skozi transformacijske spremembe,  vi pa ostanete zadaj v prahu, morate sprejeti korak naprej. Tak primer je integracija umetne inteligence - to je neizogiben napredek in se boste morali hočeš-nočeš prilagoditi.

Imate novo ponudbo. Če ste skreirali ponudbo za nove trge ali nove stranke, je v vsakem primeru potrebna ponovna ocenitev primernosti vizualnega izgleda in po potrebi nova ali dodatna strategija, kako plasirati to ponudbo in na kakšen način voditi stranke k njej.

Greste na globalni trg. Ko vstopate na novo tržišče ali na globalni trg, je povsem mogoče, da se vam spremeni idealna stranka, vaša ponudba, vaša podoba, vaša brand zgodba ... Globalni trg, kjer vas nihče ne pozna, je tako, kot da bi začeli na novo – zato morate dodelati brand strategijo prav za ta namen.

Imate navzkrižne informacije. Ko iz tržišča in marketing analiz dobivate rezultate in informacije, ki so v navzkrižju stistim, kar si vi predstavljate pod svoj brand, je to znak, da je potrebna sprememba od znotraj navzven.

Se združite. To velja predvsem za velika podjetja. Ko se z združite z večjim podjetjem (napravite nakup vi ali drugo podjetje, ali pa gre za skupno združitev), potem je potrebno to obeležiti na opazen, vizualen način, s spremenjenimi cilji, vrednotami, misijo ... skratka spremembe se zgodijo v vseh šestih ključih. Tak primer smo pred leti imeli v Sloveniji, ko sta se združila Telekom in Mobitel. Ostalo je le podjetje Telekom, njegova prvotna podoba pa se je spremenila.

🎙️ ••• Poslušajte AVDIO

Kako prenoviti

Najlažje boste prenovili tako, da greste korak za korakom po moji preverjeni metodi Šestih Spiralnih Ključev™, ki je holistična bližnjica do profitabilnega branda:

1. Ključ. PRIŽIG in POZICIONIRANJE. Ponovno ocenite vaše pozicioniranje, vašo identitteo, vaše vrednote. Se je vaša misija kaj spremenila? Kaj pa vrednote, vaši cilji in želje? In vaša identiteta? Ali je drugačna? Tukaj imate priložnost, da se vprašate zakaj v resnici sploh delate posel, kakšen je smisel vsega tega. Vprašajte se, kako drugi dojemajo vaš brand. Preglejte odzive in analize ... Tukaj greste globoko v vašo brand stretegijo, da postavite trdne temelje.

2. Ključ. POPOLNA STRANKA. Ponovno pregledate vaše stranke in se vprašate, koliko od teh jih je res idealnih. Postavite se v njeno kožo in poskušajte začutiti njene izzive. So se njene navade spremenile, se je ona spremenila? Kakšni so odzivi iz trga, podatki in analize njenega obnašanja?

3. Ključ. PONUDBA. Ali vaše ponudbe še vedno rešujejo prave probleme ali pa bi se samo radi znebili izdelkov ki vam ležijo v skladišču in na vaših zaprašenih online policah? Postavljate pravo ceno? Dajete v vaših ponudbah preveč ali premalo? Kako boste peljali vašo stranko k vaši ponudbi? Z darilom, s cenejšo ponudbo ... Kaj bo downsell, kaj crossell ali upsell ... Ne pozabiti, kaj ste ugotovili v drugem ključu ... če se spremeni stranka, se spremeni tudi ponudba.

4. Ključ. PRISPEVEK. Kako komunicirate s stranko? Dovolj ozaveščate? Koliko? Na katerih kanalih, s kakšnim brand jezikom?  Kakšna je vaša brand zgodba ... jo sploh imate? Velja enako: če se spremeni vaša idealna stranka, se najverjetneje spremeni tudi ton komunikcije.

5. Ključ. PODOBA. Ker se vse gradi od znotaj navzven, in ste s štirimi ključi odprli vrata vašemu  prenovljenemu brandu, je treba zdaj zgraditi tudi vašo edinstveno vizualno podobo, ki bo odražala vaš nov brand in nagovarjala pravo občinstvo. In na tem mestu se odločite ali boste povsem spremenili vizualno podobo, ali jo boste korenito osvežili ... To so strateške odločitve, ki bazirajo na podlagi brand strategije, zato je tukaj potreben izkušen oblikovalec. Prav zato zase pravim, da sem strateška grafična oblikovalka, saj delam brand stratregije in znam jasno vizualno izraziti natanko tisto, kar smo zastavili pri strategiji branda.

6. Ključ. PRISOTNOST. Ne glede na to, kako temeljite prenove branda sta se lotili, v vsakem primeru morate biti prisotni na trgu tam, kjer je tudi vaša stranka. Čisto možno, da bo treba uporabiti druge medijske kanale. Katere? Kolikokrat? Na kakšen način? Kakšen bo vaš zmagovalen medijski mix? Kako boste ustvarjali konsistentno in po kateri poti boste peljali stranko do vaše ponudbe? Katere so tiste stične točke, preko katerih bo stranka izbrala prav vas?

Akcijski koraki

Povejte mi, kje od tega ste se našli vi?

Najbrž se sprašuejte, kako začeti z akcijo ...

Naprej ugotovite, ali rabite osvežitev ali prenovitev. In nato se igrajte detektiva, in se sprašujte ZAKAJ? In ko dobite odgovor, spet ... ZAKAJ? To vam bo omogočilo jasneješi vpogled.

Sami sebe težko jasno vidimo, zato izpolnite 45-sekundni kviz Brand Napaka, ki sem vam ga pripravila. Ta vam razkrije, kateri ključ je tisti, ki vam nagaja. Hkrati pa se vam odklene tudi dostop do personaliziranega treninga, ki vas usmeri, kako popraviti napako, ki jo delate.

Če pa že vsaj malo razmišljate in se zavedate, da je treba končno narediti premik navzgor in naprej v vašem brandu in poslu, se lahko, kot vedno, obrnete name.  Pokličite me ali pa se v mojem koledarju prijavite na strateški klic, da vidiva, kateri bi bili za vaš biznis najbolj smiselni naslednji koraki, da si omogočite priložnost za več prihodkov.

Ne pozabite - vaš brand je vaša najboljša naložba in če odklenete vrata z vsemi 6 spiralnimi ključi, se vam s tem odklene tudi možnost vsaj  6x večjih prihodkov!


⭐ ••• Omenjene povezave

Kviz Brand Napaka https://mixer.si/kviz-napaka/

Strateški posvet https://mixer.si/strateski-posvet/

Metoda 6 Spiralnih Ključev https://mixer.si/revija/  (Revija številka 2, stran 74)


Pomembno je, da veste tudi:

Video vsebine
Avdio vsebine
O AVTORICI

Mag. Maša O. Popović aka Maša Mixer je brand strateginja in grafična oblikovalka. Ob sebi jo želite imeti, ko potrebujete močan in profitabilen brand in vizualno podobo, s katero boste izstopali in postali prepoznavni. Vse z namenom, da izstrelite vaš posel na višji nivo. Stranke jo opisujejo kot izjemno, srčno in polno znanja, ki ga nesebično predaja. Dela po preverjeni metodi 6 SPIRALNIH KLJUČEV™, s katero podjetnice osupnejo konkurenco, si povečajo prepoznavnost, okrepijo avtoriteto in svoje online prihodke za 6x! 

Naslednji korak: Strateški posvet

Če želite izstopiti iz povprečja, si dvigniti prepoznavnost, dobiti več strank in s tem posledično več prihodkov, vas vabim na darilni strateški posvet, kjer bova ugotovila, katerih 6 korakov morate narediti, da si ustvarite Brand, ki prodaja 24/7